Aktualizacja stron internetowych

Strony internetowe Gdynia

Strona internetowa jest jak wizytówka w sieci. Powinna zawierać przynajmniej informacje o tym, czym zajmuje się jej właściciel i jak się z nim skontaktować. To wersja minimum. Strona bardziej zaawansowana może też oferować użytkownikom wpis do księgi gości, zapisanie się na newsletter czy przeglądanie galerii.

W każdej z tych sytuacji wszystkie dostępne funkcje powinny być dostosowane do faktycznych celów serwisu - nie chodzi przecież o przytłaczanie użytkownika mnogością funkcji, ale dostarczenie mu odpowiedzi na pytania, jakich poszukuje w sieci.

Nie od dziś wiadomo, że czytelnik tekstu na ekranie zapoznaje się z nim inaczej niż ze słowami drukowanymi. Bardziej skanuje go niż czyta i jeśli w pierwszych sekundach nie znajdzie na danej stronie poszukiwanych informacji, opuszcza ją.

Dlatego każda aktualizacja strony internetowej powinna uwzględniać cele witryny. Oczywiście czym innym będzie prosta wymiana aktualnego numeru telefonu, czym innym na przykład zamieszczenie w aktualnościach informacji o konferencji, w której firma brała udział w taki sposób, by zredagowany tekst zawierał słowa kluczowe, przy pomocy których potencjalni klienci mogą poszukiwać danej firmy.

Aktualizując serwis, spróbujmy postawić się na miejscu naszego potencjalnego klienta i zadać sobie pytanie: jakich informacji przede wszystkim będzie szukał ktoś, kto znalazł się tu po raz pierwszy.